RSRA Zdrowe Życie

Wolontariat

Historia multimedialna

Z życia klubu

Galeria w linkach

Telewizja reportaże o nas

Nasze filmiki

Konkursy plastyczne

Turnieje piłkarskie

Kącik poezji

NGO

Dzień Trzeźwości

Dni bez alkoholu

Statystyki

Program

Kalendarz

Po Wt śr Cz Pi So Ni
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Slajdzik

Ranking

KSIĘGA GOŚCI

Ruda Śląska

Linki Ruda Śląska

Alkoholizm

Test

Ważne adresy

Abstynencja

Warto posłuchać

Grupa Al-Anon

Narkomania

Przemoc

Bezdomni

Ważne telefony

Informator RZSA

Pomożemy Ci



Kampania PARPA

IPZ

Rekomendacje

Wymiana linków

Przydatne linki

UM Ruda Śląska

Pogoda

Partnerzy medialni

Kalendarz

ROPS

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

05/09/2013 19:09
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany na portalu społecznościowym: FACEBOOK możesz oglądać nasze fotki w dziale / Facebook profil/ Galeria w linkach oraz Facebook strona

Teledyski

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Tu jesteśmy

Powitanie

RUDA ŚLĄSKA / WITAMY NA STRONIE RUDZKIEGO STOWARZYSZENIA RODZIN ABSTYNENCKICH "ZDROWE ŻYCIE" / 41-700 Ruda Śląska / ul. Ballestremów 16 / Tu znajdziesz aktualne informacje i adresy placówek, instytucji, stowarzyszeń i grup samopomocowych zajmujących się problemem alkoholizmu, narkomani i innych uzależnień !!! / "Zdrowe życie to trzeźwe życie", "Abstynencja jest darem miłości"

Zalecenia



Zalecenia dla zdrowiejących alkoholików

Pamiętaj: Twoje zdrowienie wymaga stałej troski. Korzystaj z poznanych strategii radzenia sobie z głodem alkoholowym, w trudnych sytuacjach życiowych wykorzystuj wypróbowane, skuteczne dla siebie sposoby radzenia sobie ze stresem.

W procesie trzeźwienia pomocne są następujące zalecenia:
Informuj innych o swoich problemach z alkoholem.
Zdecydowanym, stanowczym głosem odmawiaj, mówiąc: NIE PIJĘ! - powtarzaj to do skutku.

Może się zdarzyć, że do picia będzie namawiać Cię jakaś ważna dla Ciebie osoba, np. kolega, z którym kiedyś piłeś, atrakcyjna kobieta, kierownik itp. Na każde namawianie Cię do picia mów "NIE PIJĘ", nie szukając żadnych dodatkowych, niepotrzebnych usprawiedliwień.

Zadbaj, aby w Twoim domu nie było żadnego alkoholu.
Nie zgadzaj się, aby do Twojego domu przynoszono alkohol.
Spotykaj się przede wszystkim z osobami, które wspierają Twoją trzeźwość.
Zrezygnuj z towarzystwa osób, z którymi wcześniej piłeś alkohol.
Unikaj miejsc, w których piłeś kiedyś alkohol.
Nie chodź do restauracji, lokali, kawiarni i innych miejsc, w których podaje się alkohol.
Nie bierz udziału w spotkaniach towarzyskich, o których wiesz, że podaje się tam alkohol.
Nie uczestnicz w uroczystościach rodzinnych, na których będzie alkohol.

Jeżeli w twojej pracy pije się alkohol, to:
Nie bierz udziału w składkach na zakup alkoholu.
Nie polewaj alkoholu gdy inni piją.
Nie kupuj alkoholu dla innych.
Nie przebywaj tam, gdzie piją.
Nie zgadzaj się stać na "czatach".
Nie odwiedzaj w pojedynkę osoby, która zapiła lub ma "kaca".
Nie przyjmuj i nie dawaj prezentów i łapówek w postaci alkoholu.
Nie przebywaj z osobami, które są pod wpływem alkoholu.

Pamiętaj o tym, że wypicie piwa lub szampana "bezalkoholowego" jest tak samo niebezpieczne dla Twojej trzeźwości, jak wypicie innego alkoholu.

Bądź ostrożny - niektóre produkty spożywcze, ciastka, kremy do ciast, cukierki, czekoladki, lody, oferowane w kawiarniach kawy "smakowe" w swoim składzie zawierają alkohol. Spożycie produktów zawierających nawet śladowe ilości alkoholu może wyzwolić głód alkoholowy.
Zrezygnuj z odświeżaczy do ust, wody po goleniu, dezodorantów itp., w których często znajduje się alkohol. Ich używanie wyzwala chęć napicia się alkoholu.
Zawsze sprawdzaj, czy w używanych lekach znajduje się alkohol. Jest w kroplach, nalewkach, środkach rozgrzewających do nacierania ciała, preparatach do płukania ust, itp. Użycie zagraża Twojej trzeźwości.
Odżywiaj się regularnie, syty odczuwasz mniejszą chęć do napicia się.
Pij duże ilości płynów - wody mineralnej, soków owocowych, herbaty ziołowej, np. mięty, melisy, itp., aby zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na płyny.
Zrezygnuj z używania do "poprawy nastroju" mocnej herbaty, kawy, leków lub innych substancji psychoaktywnych. Używanie ich prowadzi do nawrotu picia.
Systematycznie, (co najmniej raz w tygodniu) przychodź do klubu abstynenta, uczęszczaj na mityngi wybranej przez siebie grupy lub grup Anonimowych Alkoholików.
Korzystaj z pomocy kolegów i przyjaciół. W sytuacji trudnej dla siebie telefonuj do osób, od których możesz uzyskać wsparcie - przede wszystkim do trzeźwiejących alkoholików. Nie wahaj się - dzwoń! Na pierwszym miejscu stawiaj trzeźwość. Zadania wykonuj systematycznie, z uwagą.
Prowadź regularny tryb życia, dużo spaceruj, gimnastykuj się. Uprawiaj sport, aby zwiększyć swoją odporność na zmęczenie. Spożywaj ciemne pieczywo, drób, ryby, otręby, kiełki, orzechy, warzywa, mleko, drożdże itp., aby uzupełnić w organizmie zasoby witaminy B. Dbaj o pogodę ducha. Bądź tolerancyjny, dbaj o siebie. W codziennym życiu wykorzystuj modlitwę o pogodę ducha.

PAMIĘTAJ!!!

Twoja choroba i Twoje leczenie są teraz najważniejszymi sprawami w Twoim życiu. Dlatego nie broń się przed informowaniem o tym lekarzy specjalistów, przełożonych w pracy i namawiających do picia kolegów.

Przetłumacz stronę


Wygenerowano w sekund: 0.04
17,446,255 Unikalnych wizyt